לאונרד ואני

שיר על עבר והווה
תמונה של גד
גד קולר

כשלאונרד כהן שר על מריאן שלו

אני נזרק חזרה לחופים של גואה

אני רואה אותנו, ארוכי שיער וכל כך יפים.

הנופים האלה חוזרים אלי כחלום קיצי,

עשן המריחואנה וריחו המתוק באים ומחזירים אותי

לשם.

שם למדתי לא ללכת עם העדר

שם למדתי שאנשים יכולים לעוף

חלקם עפו יותר מדי ושכחו לנחות.

שם בהיתי שעות בשמש השוקעת, מסונוור.

שם חשבתי שאושר הוא קבוע

ועיניים כחולות גדולות יפות של נערה

דוברת פורטוגזית, מסוגלות לפצוע קשה.

רחוק מהבית החלומות חזקים יותר

וכל נסיעה היא כמו טריפ צבעוני בקלידוסקופ.

הרגשתי שהשמיים ממש קרובים,

שאפשר לנגוע בענן

ועם מעט מאמץ כל בני האדם יאהבו

את כל בני האדם ללא הבדל דת גזע ומין.

אז חשבתי.

לחצתי את ידו של הדלאי לאמה

אך למעשה לא ידעתי למה.

כדי לזכור ולספר צריך להתפכח, להתרכז.

אוגוסט 1995, מסע למזרח הרחוק

מסע אל גבולות התודעה

מסע אל קצה ההכרה.

אין לך דרך אחרת פרט לדרך שלך, עכשיו.

לא אתמול לא מחר

עיניים פקוחות ערניות, מבט חד.

אתה מנווט

אתה רב חובל מנוסה.

תוביל תגיע תנצח ותשאג

תתעורר! תשאג לאורך כל הדרך שלך

לך עד הסוף

אתה מוביל,

לך את כל הדרך שלך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

8 תגובות

  1. היה טרנד עצום של נוער להגיע למזרח ומי שחווה את ה״שם״ נותרה בו החוויה, ניצרבה בנפשו ההארה למשך חייו בתודעתו ובעמקי הכרתו ?

    1. אני לא בטוח שהגעתי, כי זה מצריך תרגול מדיטציה של שנים, אבל בהחלט חוותי חוויות שאפשר לחוות רק במקום רחוק ומסתורי.

  2. תגיד – מהאתה רוצה?
    מריחואנה? נערה פורטוגזית?
    מה רע בישראליות?

    1. עם המריחואנה כבר סיימתי מזמן, זה היה רק לניסיון. אין לי טענות לנשים הישראליות, הן נהדרות (לא כולן) אבל אם היית רואה את הנערה ההיא היית מבין.

    1. אינה, השנסונרים היו מצויינים: שארל אזנבור, איב מונטן, ז'אק ברל, ז'ורז' מוסטאקי ועוד,
      היום באמת כבר כמעט לא שומעים אותם. יוסי בנאי עשה גרסאות משלו לשנסונים ומאוד אהב והושפע מהז'אנר הזה. תודה על תגובתך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

פרסום תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר.
התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך.

עשוי לעניין אותך

תמונה של יורם

40, 32 ו-26

אחרי שנת הקורונה – תובנות לגבי המגזר הערבי באקדמיה